Dobre tłuszcze – potrzebne w diecie

Choć tłuszcz i odchudzanie w jednym zdaniu niekoniecznie do siebie pasują, w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Oprócz niezdrowych tłuszczów, które należy z diety wyeliminować, są też tłuszcze korzystne dla naszego zdrowia, które wręcz powinniśmy jeść w odpowiednich ilościach.

Nie każdy tłuszcz jest zły i warto nauczyć się to rozróżniać. Zdecydowanie niewskazane są tłuste mięsa, smażone i ociekające tłuszczem potrawy czy sałatki pełne niezdrowego majonezu. Są jednak tłuszcze, które jeść powinniśmy. Są to nienasycone kwasy tłuszczowe, które można znaleźć w wielu produktach żywnościowych. Ich spożywanie jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu – wspomagają pracę serca i układu krwionośnego, są też niezbędne do sprawnej pracy naszego mózgu. Tłuszcz jest też potrzebny w wielu przemianach metabolicznych – przykładowo: są witaminy, które są rozpuszczalne w tłuszczu. Nasz organizm ich nie przyswoi, jeśli będzie miał do dyspozycji wyłącznie wodę.

Ryby morskie włącz do diety koniecznie

Gdzie znajdziemy dobre tłuszcze? Do wyboru jest naprawdę sporo. Przede wszystkim ryby morskie, takie jak łosoś, tuńczyk czy flądra. Są tłuste, a co za tym idzie, dość kaloryczne, ale ich jedzenie nie powinno powodować wyrzutów sumienia. Ryby są bogate w kwasy Omega-3 i Omega-6, które wspomagając nasz układ krwionośny i odpornościowy. Ryby dostarczają tez wielu witamin i minerałów, a także aminokwasów, które są w naszej diecie niezbędne.

Oliwa z oliwek i orzechy

Dobrym tłuszczem są też zdrowe oleje, takie jak oliwa z oliwek czy coraz popularniejszy w ostatnim czasie olej kokosowy. Są to w pełni naturalne, roślinne produkty, pełne wyjątkowych właściwości prozdrowotnych. Kilka kropel do sałatki czy innych potraw zdecydowanie wzbogaci wartości odżywcze. Warto też pamiętać o orzechach – są wyjątkowo kaloryczne, bo bogate w dobre tłuszcze. Warto jednak raz na jakiś czas schrupać garść orzechów laskowych, brazylijskich czy macadamia. Oprócz tłuszczu zawierają bowiem sporo cennych substancji, które poprawiają pracę mózgu i układu nerwowego, wspierają układ krążenia, a także mają świetny wpływ na wiele innych narządów.