Jak nie narzekać na zdrowie

Ludzie znani są z tego, że lubią narzekać niemal na wszystko. Najczęściej powodem do narzekań okazuje się być taka błahostka, jak pogoda, jednak znajdują się też zupełnie poważne preteksty, takie jak pieniądze lub służba zdrowia. To ostatnie należy do dziedziny, w której narzekaniom nie ma końca.

W Polsce system obsługi pacjentów służby zdrowia nie jest zorganizowany najlepiej. Świadczą o tym długie terminy oczekiwania na wizyty u specjalistów, a także kłopotliwe uzyskanie porady lekarskiej u lekarza rodzinnego. W niektórych województwach system ten został już nieco uporządkowany, dzięki czemu pacjenci nie muszą już przebywać na terenie przychodni wielu godzin w oczekiwaniu na swoją kolej. Obecnie wizyty u swojego lekarza odbywają się za pomocą numerków, które każdy otrzymuje w rosnącej kolejności. W niektórych ośrodkach pacjenci mają możliwość ustalić dokładną godzinę swojej wizyty, co bywa bardzo pomocne w organizacji całego dnia.

System obsługi chorych powinien zostać ujednolicony we wszystkich województwach. Każda przychodnia czy szpital powinny mieć taki sam system przyjmowania pacjentów, ustalony odgórnie przez rząd. Nie jest to jednak łatwe, gdyż wymaga wielu zmian, które z kolei pochłaniają sporo czasu. Należy zrobić coś, co usprawni pracę placówek zdrowotnych, na czym zyskać mogą szczególnie starsi pacjenci, których jest obecnie najwięcej. Dzięki temu można przyczynić się ograniczenia powodów do narzekań i sprawić, że życie będzie łatwiejsze, a sprawy zdrowotne będzie można załatwić o wiele szybciej niż dotychczas.