Woda – niezbędna do odchudzania

Jeżeli jesteś na diecie odchudzającej, pamiętaj nie tylko o właściwym odżywianiu, ale też o prawidłowym nawadnianiu organizmu. Liczbę kalorii warto ograniczać, jednak nie należy zmniejszać ilości wody i płynów. Woda jest bowiem niezbędna w procesie odchudzania.

Gdy organizm nie jest wystarczająco nawodniony, jego narządy wewnętrzne nie pracują tak, jak należy. Zwalnia też metabolizm, co sprawia, że zamiast chudnąć, cierpimy na zastój wagi lub, wręcz przeciwnie, tyjemy. Odpowiednia ilość wody jest więc niezbędna do utraty kilogramów. Jak ją pić? Przede wszystkim regularnie – najlepiej przez cały dzień małymi łyczkami. Woda pozwala też rozdrobnić treść pokarmową w żołądku, dzięki czemu jest ona łatwiej trawiona i przyswajana w żołądku i w jelitach.

Dzięki wodzie łatwiej gubić kilogramy

Woda może też realnie pomóc w odchudzaniu. Wystarczy szklanka wody przed każdym posiłkiem, co sprawi, że zjemy dużo mniej, bo żołądek będzie już częściowo wypełniony. Na diecie odchudzającej należy też spożywać zwiększone ilości produktów bogatych w błonnik. Pęcznieje on w żołądku i zapewnia uczucie sytości, a także działa na przewód pokarmowy jak miotełka, która oczyszcza go z zalegającej treści pokarmowej i z toksyn. Jednak aby błonnik działał prawidłowo, należy pić duże ilości wody – to w niej włókna błonnikowe pęcznieją i zwiększają objętość.

Najlepsza jest zwykła niegazowana woda

Podczas diety liczy się nie tylko jakie ilości płynów spożywamy, ale też, co konkretnie pijemy. Najlepsza i najzdrowsza jest zwykła woda niegazowana. Komu nie odpowiada jej nijaki smak, może dodać do niej sok z wyciśniętej cytryny. Woda gazowana nie jest wskazana, gdyż może powodować wzdęcia, które nie motywują do dalszej walki o szczupłą sylwetkę. Woda jest tez dużo lepsza niż wszelkie napoje, szczególnie te pełne cukru i sztucznych dodatków. Choć zaspokajają pragnienie, nie mają żadnych wartości dla naszego zdrowia, a wręcz przeciwnie – mogą obciążać organizm.